sâmbătă, 29 august 2015

Muzica crestina moderna



                              Muzica creştină modernă -sacră sau păgână ? 

                                                          (fragment)

În urmă cu câteva luni de zile mă aflam într-o biserică mare din Cluj-Napoca. La sfârşitul slujbei am discutat cu câţiva fraţi din conducerea bisericii şi mi-au spus că sunt foarte trişti din cauză că sunt aproape siguri că biserica se va rupe în două. Motivul era că tinerii bisericii, care şi-au găsit lideri care să le cânte în strună, nu mai vor în biserică dacă nu se schimbă muzica. Vor muzica nouă, modernă, care se cântă prin bisericile mari de peste oceane şi de care s-au îndrăgostit atât de mult încât nici nu mai concep viaţa lor fără această muzică. În lipsa ei biserica nu le mai oferă bucuria de care au nevoie. Din nefericire nu este singura biserică din Cluj în această stare şi nici din ţară.
     Încă de la început lucrurile sunt clare: o lucrare care vine de la Dumnezeu nu dezbină ci uneşte. Dacă motivul plecării tinerilor era păcatul din adunare atunci mai puteam discuta dar în cazul acesta este clar că nu Dumnezeu a iniţiat despărţirea ci Satana, cel ce dezbină. În timpul comunismului, atunci când creştinii nici măcar cărţi de cântări nu aveau, tinerii şi bătrânii nu întâmpinau nici o problemă în a sta împreună şi a se închina împreună, poate prin păduri sau văgăuni. Dar am ajuns în epoca urechilor gâdilate şi a muzicii lui Satana infiltrată în Biserică. Aşa cum am spus de multe ori o spun din nou: unul dintre cele mai mari rele în Biserică astăzi, alături de învăţătorii şi prorocii mincinoşi, este muzica care are pretenţia de sacră dar este păgână, aşa ca multe alte lucruri strecurate pe furiş.
     Mai mult decât voi spune în acest material vreau să vă îndemn să priviţi şi să meditaţi adânc la ceea ce veţi vedea. Şi ca să-mi ating scopul o să vă dau câteva link-uri a unor materiale video care se găsesc pe Internet şi la care vă rog să luaţi aminte şi apoi, dacă consideraţi că este potrivit, să daţi materialul la cât mai mulţi, în special la tineri, dar şi la părinţii lor, părinţi care au fost luaţi de val şi depăşiţi de evenimente şi care nu ştiu la ce se expun copiii lor, prin muzică. Mă refer la muzica aşa zis creştină, deşi mulţi creştini tineri nu mai au nici o problemă să asculte şi muzică lumească, satanistă. Criza prin care trece biserica şi despre care vorbeam este produsă în foarte mare parte de muzica care se cântă. Sigur că nu s-a ajuns aici dintr-o dată şi că „evoluţia” a fost în timp iar motivele care au lucrat în acest fel sunt diverse, dar la ce s-a ajuns azi întrece orice imaginaţie. Durerea mea este că totuşi puţini mai reacţionează cu vehemenţă şi hotărâre împotriva acestei muzici şi tot mai mulţi o acceptă ca fiind ceva de dorit pentru vremurile în care trăim.
     Materialul pe care vi-l recomand în primul rând şi de la care trebuie să porniţi (adică să-l vizualizaţi mai întâi pe acesta şi abia apoi să mergeţi mai departe) a fost realizat de Christian Berdahl şi îl găsiţi aici https://www.youtube.com/watch?v=gB1a1I7pzOw . Unii s-au cramponat de faptul că a fost realizat de un adventist şi că citează uneori din scrierile lui Ellen White sau din alte scrieri ale bisericii adventiste. Dar tot ceea ce spune în acest material nu intră nicidecum în conflict cu Scripturile inspirate, cel puţin eu nu am găsit astfel de lucruri şi nu aş vrea să nu vedem pădurea din pricina copacilor. Şi chiar dacă ar fi, esenţa materialului şi felul în care acesta este prezentat şi structurat este de o valoare deosebită. Şi dacă l-ar fi făcut un musulman în această formă m-aş fi bucurat de el şi l-aş fi recomandat tuturor. Dovezile pe care Christian Berdahl le aduce pentru a dovedi cât de departe suntem de muzica sacră şi cât de adânc a pătruns duşmanul în teritoriu otrăvind fântânile din care ar trebui să ne adăpăm sunt zdrobitoare şi cutremurătoare şi doar o inimă împietrită (cum sunt multe, din nefericire) nu le va accepta. Dar aceştia sunt doar o parte pentru că mulţi alţii nu ştiu la ce se expun ei şi copiii lor şi cred şi sunt convins că după ce vor viziona aceste materiale vor fi mai precauţi şi atenţi de aici înainte. Episodul pe care vi-l recomand are o oră şi jumătate dar vă rog să vă puneţi deoparte acest timp şi nu veţi regreta. Materialul este doar o sinteză a unui seminar care durează 12 ore, împărţit în zece episoade. Nu vă speriaţi, pentru că după ce veţi viziona prima parte abia veţi aştepta să vedeţi tot seminarul. Vă dau al doilea link apoi episoadele vin unul după altul.
https://www.youtube.com/watch?v=Nq6RsFPykiE
     Acum că aţi vizionat aceste înregistrări (sau cel puţin primul material de o oră şi jumătate) veţi putea mai bine să apreciaţi dacă muzica pe care o ascultaţi este infectată sau nu de virusul lumii, al lui Satana, mai bine zis. Dar vreau să vă ajut mai departe, venind cu trei exemple din muzica aşa zis creştină de limbă română. Exemplele pe care le voi da nu au alt scop decât de a vă arăta că şi cei mai apreciaţi cântăreţi creştini români au cedat ispitei, copiind muzica lumii. Trecem peste elementele tehnice despre care a vorbit Christian Berdahl, elemente pe care le puteţi regăsi în toate aceste exemple dar şi în multe, dacă nu în aproape toate celelalte melodii de pe piaţă (!), şi ne oprim asupra plagiatului murdar din muzica cea mai deşănţată a lumii.
     Să începem cu grupul Speranţa. Mai întâi o melodie foarte apreciată de creştinii români, vedeţi doar comentariile afişate. https://www.youtube.com/watch?v=H2l-xvq-Lyk
     Acum să vedem de unde a fost inspirată această medodie. Unii credeţi că a fost dată de Duhul Sfânt. https://www.youtube.com/watch?t=56&v=D8T7rcy23Cs
     Să ne oprim acum la un alt solist creştin: Ciurdaş Andrei
https://www.youtube.com/watch?v=eOVkrYAPA44
     Melodia este o copie perfectă a compoziţiei „Hallelujah”, interpretată de un cântăreţ care nu are nimic de-a face cu Dumnezeu, Leonard Cohen. Nu doar că nu are de-a face cu Dumnezeu dar versurile cântecului sunt o blasfemie, o batjocură la adresa lui Dumnezeu şi a Scripturilor. Dacă vreţi le găsiţi pe Internet. Iată originalul: https://www.youtube.com/watch?v=YrLk4vdY28Q
     Doar un exemplu vă mai dau şi îmi pare rău să mă ating de idolul vostru care se numeşte „Toflea”. Iată o aşa zisă cântare care doar aici are aproape un milion de vizionări. Câte or mai fi fost pe alte postări sau înregistrări audio? Nici aceasta nu vine de la Duhul Sfânt ci de la un duh rău. Ascultaţi varianta Toflea: https://www.youtube.com/watch?v=Z2OVgNSnJlU
     Şi acum ascultaţi de unde s-au inspirat preaiubiţii cântăreţi (feriţi-vă copiii de ceea ce urmează şi aveţi grijă şi la voi înşivă, mai ales dacă sunteţi bărbaţi):
https://www.youtube.com/watch?v=3HII0jdet9c
     Vorbind despre discernământul fraţilor şi surorilor constat că acesta nu există. Şi ca să vă convingeţi nu trebuie decât să citiţi comentariile ataşate acestor înregistrări: „Aleluia!”; „Slavă Domnului!”; „Ce cântare minunată! Cum aş putea face rost de negativ să o cânt şi eu”, etc. Dar cunoscând sursa acestor cântări evident că nu ar trebui să ne grăbim să spunem „Slavă Domnului” pentru că nu Adevăratul Dumnezeu este slăvit prin ele. Unii o să spună că sunt doar câteva cazuri izolate, ceea ce nu este adevărat. Pentru că nu ştim câte alte astfel de compoziţii mai există şi chiar dacă nu ar fi în această formă aproape toată muzica creştină modernă de azi este un plagiat urât şi murdar pentru că imită muzica stricată şi deşănţată a lumii. Nu este nici un secret că tinerii creştini care conduc aşa zisa „laudă şi închinare” ascultă muzică satanistă şi se inspiră de aici. Dar chiar şi cei mai bine intenţionaţi sunt înşelaţi pentru că nu ştiu ce fac. Orgile electronice, care sunt cel mai folosite ca acompaniament, au pe ele sute de ritmuri care multe provin din aceeaşi rădăcină satanică a ritmurilor vodoo, altele din muzica senzuală, cu conotaţii spre păcatele trupeşti. Fără să ştie ce este cu aceste ritmuri, de unde provin, fără să cunoască măcar puţină istorie a muzicii, faptul că multe dintre ele sunt senzuale şi sunt folosite în baruri şi locuri ale păcatului, ei le folosesc pentru că „sună bine”. Acest „sună bine” se traduce prin „mă face să mă simt bine” şi aşa este pentru că stimulează carnea şi o aţâţă. Ritmuri lascive care îndeamnă la păcat sunt astfel folosite din abundenţă în aşa zisa muzică creştină. Un exemplu de ce poate face un astfel de ritm puteţi vedea aici:
https://www.youtube.com/watch?v=F0pePhTxMdk
Nu vi se pare că produce aceeaşi stare de entuziasm ca şi acest cântec din lume şi că are acelaşi ritm muzical? https://www.youtube.com/watch?v=hWxnGESt69Y
Sau cu acesta? https://www.youtube.com/watch?v=Hg45-TFarcU&list=PL9765D5048EBAE91C
     Unde se poate ajunge dacă nu veghem? Foarte departe de Dumnezeu, sub o stăpânire a celui rău. Câteva exemple:
     O înregistrare din biserica lui Rick Joyner, unul care este apreciat ca fiind printre profeţii de frunte ai vremurilor noastre. Nu vă va fi greu să descoperiţi aceeaşi atmosferă de transă practicată în ritualurile vodoo (începeţi de pe la min. 2): https://www.youtube.com/watch?v=wgdcdjtlGfo
     O să spuneţi că aşa ceva se întâmplă doar în America. Dar eu vă spun că se întâmplă în România, chiar aici lângă noi şi în multe locuri. Doar două exemple să vă dau (derulaţi până la minutul 4). https://www.youtube.com/watch?v=tK95tfetmCA
     Şi un altul (derulaţi până la minutul 6). Vă va ajuta mai bine să înţelegeţi ce se întâmplă dacă aţi vizionat înregistrările lui Christian Berdahl. https://www.youtube.com/watch?v=cYa2hi9bUuY
     Aş putea să vă dau multe alte înregistrări care să vă arate că spre ce se îndreaptă tinerii creştini astăzi (vorbesc despre muzica la care am făcut referinţă) este o capcană întinsă de cel rău pentru a le prinde sufletele şi pentru a-i nenoroci pentru veşnicie. Domnul Isus spunea (Matei 6:23): „dar dacă ochiul tău este rău, tot trupul tău va fi plin de întuneric. Aşa că, dacă lumina care este în tine este întuneric, cât de mare trebuie să fie întunericul acesta!” Adică nu este întuneric mai mare decât acela pe care omul care se află în întuneric să-l confunde cu lumina. Un astfel de om va fi sigur că se află în lumină şi că drumul pe care merge este bun când de fapt acel drum merge spre prăpastia iadului.
     Închei cu două înregistrări din aceeaşi „biserică”.Mai întâi vă prezint o înregistrare în care protagonişti sunt celebrii „Hillsong”, idolii tinerilor creştini de astăzi din lumea întreagă. Libertatea despre care cântă nu este libertatea lui Hristos ci libertatea despre care a vorbit Christian Berdahl de a face tot ce vrei şi care este promovată de Satana:
https://www.youtube.com/watch?v=LM0zSJhQBv0
     Iar vârful decăderii (şi chiar dacă pare greu ca ceva să fie mai jos de atât, în lumina a ceea ce am văzut cred că orice se poate întâmpla de acum) este acesta (în aceeaşi „biserică”):
https://www.youtube.com/watch?v=fPFcu2sIRCE
Pentru cei ce nu cunoaşteţi vă spun că aici (adică în „biserică”) se cântă melodii (dacă pot fi numite aşa) care au fost cele mai mari succese ale formaţiilor sataniste declarate. Două exemple, două cântece. Le puteţi vedea în această înregistrare, (https://www.youtube.com/watch?v=R9y9ly6YvCw) între minutele 1:10 şi 1:12:50. Primul (de la min. 1:10) se numeşte „I Love Rock’ n’ Roll” (aţi văzut ce înseamnă „Rock And Roll” din materialul lui Christian Berdahl), un cântec compus în anul 1975 şi preluat cu succes de toate formaţiile sataniste iar al doilea este un cântec al formaţiei AC/DC intitulat „I’m On a Highway To Hell” („Sunt pe autostrada către iad”). Aşa ceva a ajuns să se cânte în „biserici”. Autorii consacraţi de imnuri, inspiraţi de Dumnezeu, nu mai pot fi suferiţi de promotorii noii reforme a bisericii (la noi în ţară compozitori ca Nicolae Moldoveanu sau Traian Dorz, mari oameni inspiraţi de Dumnezeu) dar nu este nici o problemă să fie acceptaţi şi imitaţi cântăreţii lumii care nici măcar nu cred în Dumnezeu sau se ridică pe faţă împotriva Lui.
     Nebunia aceasta nu a venit aşa, dintr-o dată. Totul s-a întâmplat în timp, prin neveghere. Ce este trist este că deja în România sămânţa aceasta otrăvită plantată nu cu mulţi ani în urmă deja a început să dea rod şi mulţi să mănânce şi să dea şi la alţii, fără să realizeze ce rău fac. Poate că mulţi am fost înşelaţi până acum şi nu am ştiut şi cunoscut adevărul, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul meu cu ani în urmă. Atunci mi-ar fi prins bine ca cineva să vină şi să-mi dea acest material, să mă avertizeze. O singură dată, într-o biserică, cineva a venit şi m-a mustrat aspru pentru felul în care am condus un serviciu de laudă şi închinare. Am luat aminte dar era nevoie de mai mult. Mulţumesc lui Dumnezeu Duhul Sfânt care Şi-a continuat lucrarea şi mi-a arătat adâncimile acestei lucrări diavoleşti care duce oamenii în prăpăd şi rătăcire. Şi fac ceea ce fac pentru ca cei înşelaţi să se trezească iar cei ce încă nu au fost atinşi de virus să aibă şi mai mare grijă şi să stea departe de el. Dacă este pocăinţă şi veghere
Domnul se va bucura să ne ierte, să ne cureţe de păcat şi să ne ducă în prezenţa Sa, într-o într-o închinare adevărată, în duh şi adevăr aşa cum Îi place.


sursa http://www.radiounison.ro/editorial/muzica-crestina-moderna-%E2%80%93-sacra-sau-pagana.html

joi, 4 iunie 2015

Ziua mondiala de evanghelizare


La Ziua Internaţională de Evanghelizare milioane de creştini din lumea întreagă s-au implicat şi au împărtăşit Evanghelia la nenumăraţi oameni. Mai mult de 30 milioane de pliante au fost distribuite. Sute de mii de oameni au decis să îl urmeze....






...

duminică, 7 decembrie 2014

Crestinul azi

POCĂINŢA LA CONTROL

.
O radiografie completă a modului cum este ințeleasă dar mai ales aplicată pocăința de către creștinii de azi (np).
1.Pocaința mimată
“Pocăit”, un termen devenit un invectiv în spaţiul românesc. Apelativul „pocăitule” are, în general, o conotaţie vădit dispreţuitoare. „Pocăiţi” sunt consideraţi a fi cei care aparţin denominaţiilor evanghelice. Şi totuşi, astăzi, însuşirea acestei titulaturi nu mai comportă semnificaţia reală pe care o poartă termenul în sine. Mulţi pocăiţi nu mai sunt pocăiţi. Asta se vede limpede. Chiar şi de către cei din afara tronsonului evanghelic.
Pocăinţa este mult subdimensionată. Totuşi nu e dispărută încă. Dar o reevaluare se impune în mod cert.
A te pocăi, în termenii contemporani, nu este mare lucru. Pentru mulţi, pocăinţa implică doar o schimbare a etichetei religioase. Dacă până mai ieri cineva era membru practicant sau nepracticant al unei confesiuni istorice, prin schimbarea membralităţii într-o biserică neoprotestantă, respectivul devine astfel pocăit.
Omul, nesatisfăcut cu ce oferea climatul religios anterior, este convins că învăţătura pocăiţilor este mult mai apropiată de revelaţia scripturală.
Mai mult, consideră că adoptarea acestei învăţături îi asigură şi o mai mare certitudine în privinţa eternităţii. Şi atunci, schimbarea macazului se face cu destul de multă uşurinţă, eventual cu câteva zgârieturi din partea celor care au fost coreligionarii respectivului. Dar efectele în viaţa spirituală a celor pocăiţi în asemenea manieră sunt subţiri sau inexistente.
Ce să mai vorbim de cei cu o moştenire evanghelică? Pocăinţa copiilor din familii cu tradiţie neoprotestantă este uneori atât de inconsistentă încât trece efectiv neobservată.
Unii, ca să îngroaşe gluma, afirmă prostesc faptul că „s-au născut în pocăinţă”. Atunci să nu ne mirăm că un procent covârşitor de români s-a născut creştin. Săracii de ei şi săracii de noi dacă ne mulţumim cu astfel de start în viaţa spirituală!
Oameni plini de sine, lipsiţi de patos pentru slujire, cu tendinţe lumeşti şi materialiste umplu astăzi bisericile evanghelice !!!
Nu ne putem măguli cu numărul membrilor. Calitatea vieţii creştine a multora lasă de dorit. Iar dacă unii chiar încep să trăiască diferit de restul societăţii, faptul acesta nu schimbă realitatea că un număr alarmant de membri ai bisericilor noastre doar au adulmecat pocăinţa.
Cu toate negaţiile posibile şi cu eventualele explicaţii sofisticate teologic ale unora că respectivii sunt încă prunci spiritual, refuz să admit că pocăinţa a avut loc în dreptul unora. Ştiu bineînţeles că pruncia spirituală se caracterizează încă prin alunecări în păcat, dar ce ne facem cu o trăire conştientă, perpetuă şi durabilă în păcat?
Cum explicăm indiferenţa crasă a membrilor noştri pentru rugăciune, pentru citirea Bibliei sau chiar pentru simpla prezenţă la serviciile de cult, ca să nu mai pomenim de o implicare semnificativă?
2.Pocaința subminată
Pocăinţa este percepută în vremurile noastre în termeni foarte vagi şi lipsiţi de radicalism. Lipsa dovezilor pocăinţei l-a intrigat şi pe Ioan Botezătorul. Oare de ce nu ne-ar tulbura şi pe noi? Dacă „puii de năpârci” din vremea noastră sunt acceptaţi cu uşurinţă ca membri şi asiguraţi că viaţa lor cu Dumnezeu este pe coordonate bune, asta înseamnă că nici măcar noi, liderii, nu mai ştim să cântărim experienţa religioasă măcar la nivelul la care o făcea profetul pustiei.
Ori, sinceri să fim, pocăinţa implică mult mai mult decât se mai solicită astăzi. Dacă teologul german Dietrich Bonhoeffer insista, în secolul trecut, că nu putem accepta noţiunea de har ieftin sau de credinţă comodă, de ce noi, astăzi, am îndulci sau suprasimplifica Evanghelia?
Să nu mă înţelegeţi greşit! Eu nu spun că nu se mai propovăduieşte pocăinţa în mediul evanghelic românesc, ci doar că este promovată o pocăinţă lipsită de valenţe scripturale sau neconformă cu exigenţele divine!
De fapt, ca să crezi în Hristos, mai întâi trebuie să realizezi starea deplorabilă în care te găseşti, să deteşti acea stare şi să faci ceva pentru a o elimina. Pocăinţa faţă de Dumnezeu precede credinţa în lucrarea lui Hristos.
Recunoaşterea, regretarea şi renunţarea la păcat se plasează în mod logic înaintea credinţei în Cel care aduce remediul pentru păcat. Iar fără o pocăinţă veritabilă nu se poate vorbi de o credinţă mântuitoare. Dacă un om nu conştientizează realmente că este un păcătos incurabil, nu va căuta cu disperare o soluţie mântuitoare. O inimă este pregătită să creadă doar dacă în prealabil s-a pocăit aşa cum trebuie.
Nu se grăbeşte nimeni să se dea pe mâna medicilor chirurgi dacă nu a realizat că boala respectivă este gravă. Nimeni nu repară o maşină dacă nu constată în prealabil o defecţiune. Nimeni nu face curăţenie dacă nu observă mai întâi mizeria. Nu are sens să crezi şi să accepţi soluţia cerului dacă nu te vezi un păcătos.
3.Pocaința concretizată
Pocăinţa este cea care zdrobeşte pretenţiile umane. Dacă nu vezi păcatul din viaţa ta la fel de negru precum îl vede Dumnezeu, dacă mai consideri că ai anumite merite, că eşti cineva, că ai o reputaţie religioasă, atunci pocăinţa nu s-a produs în măsura necesară în viaţa ta! Sunt consternat când aud prin biserici rugăciuni de genul: „Doamne, dacă te-am întristat cu ceva, te rog frumos să mă ierţi”.
Această generalizare indică o inimă lipsită de dorinţa unei pocăinţe autentice. Pocăinţa se exprimă specific, nominal. Enumerarea păcatelor, identificarea lor precisă, exprimarea lor concretă arată că eşti convins pe deplin că acele stări, atitudini sau fapte l-au întristat pe Dumnezeu şi că te doare şi pe tine de ele.
Iar dacă este să mai continuăm radiografierea întoarcerii la Dumnezeu, ea se manifestă întotdeauna prin durere sufletească. Termenii ebraici care desemnează pocăinţa de traduc prin a geme sau a gâfâi. Colegul de rugăciune al vameşului arogant se bătea cu pumnul în piept şi invoca mila divină, iar femeia păcătoasă avea lacrimi suficiente ca să ude picioarele Mântuitorului.
Ce să spunem de zilele noastre? Batistele au cam ieşit din uz, făcând excepţie perioadele în care oamenii mai contractează vreo gripă. Ca să nu mai spunem că pocăinţa în termeni iudaici era asociată pe lângă plâns, cu post, cenuşă, saci şi ţărână presărată pe cap. Probabil ne vine să râdem de asemenea gesturi. Le cotăm drept prea deplasate, prea dure. Dar ar trebui să plângem. Să plângem lipsa noastră de sensibilitate la păcat.
Atât de împietriţi suntem încât nici nu mai vedem necesar să vărsăm lacrimi. Convertirile inconsistente, acompaniate de explicaţii seci precum: „nu trebuie să simţi nimic. Nu trebuie să te bazezi pe sentimente”, fac din bisericile noastre o adunătură de oameni insensibili la propriul păcat.
Este adevărat că nu ne fundamentăm siguranţa pe lacrimile pocăinţei, dar nici nu anulăm plânsul pentru păcat. Petru a plâns cu amar când a realizat ce a înfăptuit. Psalmistul spunea că îl doare de păcatul lui (Ps. 38:18). Unii, de durere, şi-au sfâşiat chiar hainele. Ştiu că asemenea stări nu sunt în armonie cu ordinea, pioşenia şi chiar rigiditatea din unele biserici, dar vă reamintesc faptul că marile treziri au început prin pocăinţă. Atât de mari erau strigătele oamenilor după Dumnezeu încât se auzeau de la mari distanţe.
Astăzi, dacă suntem prea mândri ca să ne pocăim, nu vom înregistra nici rezultatele spirituale la care visăm! Ne este ruşine de oameni, ne este ruşine cu păcatul nostru şi de aceea îl mascăm. Dar vine o zi când ceea ce am făcut la întuneric se va vesti de pe acoperişul caselor! Mai bine le scoatem astăzi la lumină printr-o pocăinţă concretă şi sfâşietoare.
4.Pocaința validată
Am analizat ani la rând modul în care se convertesc diverşi oameni. Sunt sigur că au făcut-o şi alţii. Constatarea mea este că se înregistrează uneori doar un uşor regret, manifestat poate prin niscaiva lacrimi. Dar o exprimare reală a pocăinţei se face prin renunţare, nu doar prin remuşcare. Cain, Esau şi Iuda s-au căit, dar nu s-au pocăit. A fost doar o agonie a disperării care nu s-a finalizat într-o îndreptare a situaţiei. A fost, în termeni paulini, o întristare a lumii care nu duce la pocăinţă (2 Cor. 7:10). „Cine îşi ascunde fărădelegile nu propăşeşte, dar cine le mărturiseşte şi se lasă de ele capătă îndurare” (Prov. 28:13).
Cocoloşirea unor practici, menţinerea lor, arată că mulţi încă nu au rupt-o cu păcatul, nu au fugit de stricăciunea care este în lume şi că nu şi-au răstignit firea pământească cu patimile şi poftele ei.
Efesenii ne dau o lecţie zdrobitoare prin faptul că au ars cărţile de vrăjitorie care valorau enorm. O inimă lipită de idolii de odinioară este o inimă nepocăită. Ca să-l dau ca exemplu pozitiv şi pe Zacheu, el a fost atât de marcat de puritatea lui Hristos încât a fost dispus să dea jumătatea din averea sa înapoi şi să restituie împătrit celor nedreptăţiţi. Cât ne-a costat pe noi pocăinţa? Cât te-a costat pe tine? Ţi-ai asumat consecinţele trăirii tale în neascultare? Ţi-ai reparat relaţiile? Ţi-ai reglat conturile? Sau eşti atât de iubitor de tine însuţi încât eşti dispus să faci orice doar pentru aţi apăra imaginea? Ai aruncat sticlele cu băutura care te-a robit? Ai eliminat cărţile care te-au întunecat? Ai decis ferm să nu mai vizionezi ceea ce te seducea odinioară? Ai recunoscut ilegalităţile din afacerile tale? Ai renunţat la garderoba din trecut prin care te etalai şi aţâţai pe alţii? Ai distrus orice ingredient de păgânătate din viaţa ta? Fără a fi făcut acestea şi multe altele, pocăinţa cuiva este de doi bani.
Un aspect final, este acela că pocăinţa trebuie să culmineze cu o experienţă conştientă a prezenţei lui Dumnezeu. Lipsa bucuriei mântuirii, absenţa dorinţei după rugăciune, inexistenţa vieţii îmbelşugate din Hristos trebuie să ne dea serios de gândit. Noi nu ne bazăm siguranţa mântuirii pe faptul că ne-am pocăit, ci pe experienţa concretă cu Dumnezeu care derivă din pocăinţă. Dacă pocăinţa este aspectul negativ al convertirii, credinţa fiind aspectul pozitiv al acesteia, atunci convertirea trebuie să se consume într-o experimentare a mântuirii la modul cel mai evident posibil. Doar o presupunere vagă a unei pocăinţe şi asumarea unei credinţe intelectuale cu care se laudă chiar şi credinţele tradiţionale, ca să nu spun că şi dracii şi-o revendică, nu ne garantează un start bun în relaţia cu Dumnezeu.
Dar pocăinţa autentică, acompaniată de credinţă sinceră, conduce la o percepere incontestabilă a prezenţei Duhului Sfânt. Aşadar pocăinţa produce sau cauzează iniţierea în creştinism. Pocăinţa este primul pas spre Dumnezeu. Fără de ea, nici măcar nu s-a pus temelia vieţii spirituale.
Pocăinţa, conform relatărilor biblice, trebuie să fie urmată de revărsarea perceptibilă a darului Duhului lui Dumnezeu. Prin aceasta creştinii din biserica primară au constat că Dumnezeu a dat şi respectivilor pocăinţa ca să aibă viaţa! Pocăinţa nu s-a produs la modul plenar dacă nu a adus după sine o confirmare divină. Validarea pocăinţei o face Dumnezeu şi nu oamenii. Noi putem doar să punctăm modul în care oamenii trebuie să se întoarcă la Dumnezeu.
Replica divină pentru pocăinţa cuiva este însă observată şi de noi. De aceea, o evaluare a pocăinţei este absolut indispensabilă. Chiar dacă este un adevăr care ţine de debut şi unii ar fi preferat să se fi discutat despre aspecte profunde ale vieţii creştine, consider că fără un început bun, nu are sens să abordăm chestiuni mai avansate.
De aceea, vă îndemn cu toată dragostea, verificaţi-vă pocăinţa. Dacă nu aţi început bine, tot ceea ce s-a zidit ulterior se va nărui. Dar sper din toată inima ca măcar cineva să-şi măsoare întoarcerea la Dumnezeu după standardele biblice şi nicidecum după cele ale vremii.
“POCAINTA LA CONTROL de Daniel Grigoriciuc
(Sursa - www.Perlasuferintei.ro- )
___________________________________________________________________________________________
 Societatea misionara Coresi
Mitul Evangheliei moderne 
Falsul crestin demascat __________________________________________________________________________________________

                                                                                    

                                                
                                                    MENONIȚII  ( ANABAPTIŞTII)

   Dintre cultele crestine din SUA ,menonotii se numara  printre putinii evanghelici care au ramas atasati ferm la  litera  Scripturii  refuzand influentele doctrinelor liberale si pastrand nealterata predicare integrala a Evangheliei . 
Din punct de vedere al modului de inchinare au pastrat stilul de inchinare traditional prin imnuri crestine traditionale ,iar ca acompaniament folosesc doar orga si uneori chitara clasica.
Tinuta menonitilor deasemenea se incadreaza in stilul traditional "modest" (modesty). Ar putea parea pentru unii crestini modernisti ...ca nu tine pasul cu moda  , dar  este specific cultelor evanghelice fundamentaliste de peste ocean.

_Cor menoniti     :Imagini video 1   
          
                             Imagini video 2

                                  






_______________________________________________________________________________________


 saituri partenere 
http://muzica-crestina-net.blogspot.com
 http://muzicacrestinanet.wordpress.com
http://crestiniiazi.wordpress.com